Thursday, December 11, 2008

Prince of Persia



Okeh, ni game baru aku. Baru start semalam. Apa yg aku bleh kata, game ni sempoi...easy rider....cun.


Prince baru. Dengan grafik element cell shading yg cun, environtment yg cantik, game ni memang susah gak nak stop bila aku mula main smlm. Tapi ngantuk...kul 3.30pg kena stop gak la. Prince baru ni lain dari Sand of Time series sebelum ni. Character dia pun lain mcm sikit. Agak lawak dia punya dialog. Kisah dia mulanya Prince ni pi ke deset utk cari Farah, donkey dia. Hehehe. Pastu dia terjumpa dgn Princess Elika yg cun kat bawah ni.


Ni Princess Elika. Dalam game ni mmg dia banyak membantu Prince la. Aku skali pun tak mati lagi stakat ni. Kalo nak jatuh gaung pun, Elika akan tarik kita. Elika ni ada magic power. Syok gak la. Cakap banyak pun takleh...main tak abis lagi.

Aku rasa game ni agak mudah stakat ni. Prince skali pun tak mati lagi sebab Elika asik tolong. Dia punya nyawa pun auto regenerate. Kalo Prince dah terhumban atas tanah dan musuh nak bunuh dia, akan ada button sequence. So bila tekan button yg betul...selamat lagik. Achievement pun mudah nak dapat. Baru je main dah dekat 200 point. Tapi aku rasa nak dapat 1000/1000 point susah kot sebab melibatkan kutip light seed. Jenis kutip2 ni aku malas skit.

Yg aku cakap mudah tu, melibatkan control game ni. Bila nak buat wall running, tekan ja button A pastu tayah hold pun button tu. Lepas tangan pun boleh. Cuma kena tekan semula bila nak jump lepas wall running tu. Tak mcm dulu kan? Segalanya jadi mudah skit.

Erm...tu ja la kot. Sapa yg tak main lagik....pi la beli.

0 comments: